‍10 نکته ارسال بار شکستنی به شهرستان

توسط

اگر صاحب کسب و کاری هستید که کالاهایی شکننده را برای مشتری ارسال می کنید، یا در شرف اسباب کشی هستید باید با نکات ارسال بار شکستنی آشنا باشید. برای به حداقل رساندن خطر شکستگی بار و کمک به حفظ امنیت بسته‌هایتان در حین حمل، به نکاتی که در این مقاله برای بسته بندی اقلام شکننده برای حمل و نقل گفته می‌شود توجه کنید.

ارسال بار شکستنی به شهرستان

در ارسال سفارشات مشتری به شهرستان ها باید از هرگونه خطر آسیب و شکستگی پیشگیری کنید تا اعتبار برند خود را حفظ کنید و مشتری به شما وفادار بماند. برای این منظور می‌توانید از کارشناسان شرکت‌های حمل و نقل مانند باریکا بخواهید که حمل و نقل را متناسب با نیازهای سفارشات شما تنظیم کنند و بهترین پشتیبانی خدماتی را که مدنظردارید را به شما ارائه دهند.

بار شکستنی چیست؟

قبل از اینکه بخواهید نحوه ارسال بار شکستنی را بیاموزید، ممکن است بپرسید: چه چیزی به عنوان یک کالای شکستنی طبقه بندی می‌شود؟

 اقلام شکننده به هر وسیله ای گفته می‌شود که به راحتی شکسته، خرد یا آسیب ببیند. نمونه‌هایی از این اقلام عبارتند از ظروف شیشه ای، چینی یا کریستال و انواع اقلام نفیس و یا وسایلی مانند انواع سازها، اقلام شیشه ای، مواد آزمایشگاهی، آلات موسیقی، لوازم جانبی فن آوری، سنگ مرمر، کاشی، چینی، ابزار نوری و کلکسیون‌های ارزشمند. کالای شکستنی به دلیل ماهیت شکننده نیاز به نگهداری خاص و بسته بندی صحیح دارند.

نکات ارسال بار شکستنی به شهرستان

در اینجا چند نکته از ارسال بار شکستنی را مرور می‌کنیم:

1. جعبه بسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

ابتدا باید کالایی را که برای تحویل بسته بندی می‌کنید بررسی کنید تا بسته‌ای را مناسب با اندازه و وزن جعبه برای وسایل خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگام حمل بشقاب، باید کارتن مناسب با مقدار و اندازه خاص آن را انتخاب کنید، یا بسته بندی یک آینه (یا پنجره‌های شیشه‌ای) معمولاً به یک جعبه بزرگتر نیاز دارد.

علاوه بر این، شما باید جعبه‌هایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای استفاده در بسته بندی ساخته شده اند. این نوع جعبه ها ضخیم تر و محکم تر هستند و از اشیاء شما محافظت می‌کنند. بطور کلی انتخاب جعبه مناسب می‌تواند اقلام شما را ایمن و سالم نگه دارد.

2.استفاده از محافظ و تقسیم کننده جعبه

استفاده از جعبه‌ای که کمی بزرگ‌تر از بار است، اجازه می‌دهد تا هر فضای خالی باقی‌مانده را با محافظ هایی مانند بسته بندی حباب دار، تکه های مقوا، گلوله های فوم پلی اتیلن ، بسته بندی فوم، پلاستیک جامد، روکش‌های حباب‌دار، بالش‌های هوا، مقواهای خرد شده، کاغذ و فوم قالب‌گیری شده پر کنید تا همه چیز در جای خود بماند. بسته بندی اقلام با این محافظ ها لرزش و شوک به اقلام شکننده را کنترل می‌کنند و در نتیجه احتمال آسیب دیدن محصول را کاهش می‌دهند.

هر یک از کالاها باید قبل از قرار دادن در جعبه در لایه های نایلون حباب دار پیچیده شود. برای محافظت بیشتر، از تکه های مقوای به همان ارتفاع جعبه استفاده کنید تا به عنوان جداکننده بین هر کدام عمل کند. شما می‌توانید از روکش‌های حباب دار برای وسایلی استفاده کنید که به راحتی مانند شیشه خراشیده می‌شوند.

3.وسیله را در موقعیت مناسب قرار دهید.

هنگام بسته‌بندی و بارگیری محموله مراقب باشید (عجله نکنید!). اطمینان حاصل کنید که وسایل خود را در موقعیت درستی قرار داده‌اید تا خطر آسیب آن‌ها به حداقل برسد. این موضوع به نوع باری که برای ارسال انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برخی از محصولات باید به صورت عمودی قرار گیرند در حالی که برخی دیگر باید افقی در جعبه جاسازی شوند. برای نمونه چند مورد را ذکر می‌کنیم:

بشقاب ها – احتمال شکستن ظروف در بسته بندی مسطح بیشتر است. به این ترتیب، بهتر است آنها را به صورت عمودی روی هم قرار دهید، معمولا بشقاب بزرگتر در پایین قرار می‌گیرند تا به عنوان پایه ای برای بشقاب‌های کوچکتر عمل کنند. در حالت کلی نگهداری بشقاب ها به صورت عمودی در داخل جعبه به کاهش مساحت سطح و در نتیجه کم شدن خطر شکستگی در حین حمل و نقل کمک می‌کند.

لیوان ها – برای بسته بندی لیوان ها شما باید هر فنجان را جدا نگه دارید، اما اگر اندازه آنها یکی است، می توانید آنها را روی هم قرار دهید. فقط مطمئن شوید که این کار را با دقت انجام دهید.

آباژورها – ابتدا لامپ را قبل از بسته بندی جدا کنید سپس پایه دایره ای را صاف داخل جعبه قرار دهید.

قاب عکس – جعبه را افقی قرار دهید و قاب عکس را طوری در داخل قرار دهید که طرف شیشه آن رو به پایین باشد.

گلدان – باید گلدان ها را در یک جعبه بسته بندی به صورت عمودی قرار دهید.

هنگام بسته بندی اشیاء شکستنی، باید اقلام مشابه را در کنار هم قرار دهید و آنها را محکم ببندید تا در حین حمل و نقل حرکت نکنند یا کج نشوند.

4. جعبه را مهر و موم کنید.

پس از اطمینان از بسته بندی مناسب هر کالا، جعبه را مهر و موم کنید. هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، لبه های بالایی جعبه را ببندید. همانند قسمت پایین جعبه، درزهای مرکزی و انتهایی را با چسب بسته بندی محکم کنید.از نوارهای بسته بندی ضخیم و پهن استفاده کنید تا مطمئن شوید که جعبه شما محکم بسته شده است. در اینصورت خیالتان راحت است که هیچ چیزی در داخل جعبه در طول حمل و نقل ازجعبه بین نمی رود. اگر به محافظت بیشتری نیاز دارید، می‌توانید جعبه بسته‌بندی نواری را با یک لایه حباب‌دار دیگر بپیچید.

5.روی  جعبه علامت «شکستنی است» را بزنید.

اینکار به شرکت حمل و نقل و نیروهای حمل کالا اعلام می‌کند که جعبه شکستنی است و باید با احتیاط خطر آسیب را به حداقل برسانند .همچنین می‌توانید برچسب‌هایی را در خارج از جعبه‌ها بزنید تا تشخیص دهید که چه جنسی داخل آن است که به بارگیری سریع تر هم کمک می‌کند.

  • حتما به شرکت حمل و نقل و باربری که بار خود را به آن‌ها میسپارید اعلام کنید که کالای شما شکستنی است.

6.جعبه خود را بیش از حد بارگیری نکنید.

حتی اگر تعداد کالاهای ارسالی شما زیاد است سعی کنید که هر جعبه را بیش از حد بارگیری نکنید. هر جعبه فقط باید بین 6 تا 9 مورد کالا داشته باشد، به شرطی که وزن هر کدام 2.3 کیلوگرم و کمتر باشد.

مطالعه مقاله نکات اسباب کشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

7.از کف جعبه محافظت کنید.

هنگام حمل و نقل اقلام شکستنی، اطمینان از محکم بودن کف جعبه بسیار مهم است. جعبه ای که قبلا استفاده نشده است بردارید و مرکز و انتهای درزها را با نوار بسته بندی بچسبانید.

8.اقلام سنگین تر باید به جداگانه بسته بندی شوند.

برای اقلام شکننده که بیش از 2.3 کیلوگرم هستند، باید به صورت جداگانه بسته بندی شوند. مانند اقلام کوچکتر، هر یک باید ابتدا در حداقل سه لایه نایلون حباب دار قبل از قرار دادن در جعبه پیچیده شود. اگر کالای شکستنی بیش از 4.5 کیلوگرم است، باید از دو جعبه استفاده کرد.

9.انتخاب خودرو مناسب با بار شکستنی

برای اطمینان از نحوه صحیح قرارگیری بسته بندی‌ها از کامیونت های مناسب بار استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با ابعاد انواع کامیون‌ها مقاله ابعاد کامیون باربری را مطالعه کنید.

10. بار خود را بیمه کنید.

یکی از مهمترین نکات ارسال بار به شهرستان و حتی سفرهای درون شهری بیمه باربری است زیرا حتی با حرفه ای‌ترین و معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل هم ممکن است در هر زمانی حوادث رخ دهد.

رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که بار شما چه یک محموله گرانقیمت شکستنی باشد و چه بشقاب چینی مادربزرگتان ، تا حدود زیادی ایمن ارسال و تحویل داده شود. در این مقاله درباره نکات ارسال بار شکستنی صحبت کردیم. نکات بیشتر را شما با ما در میان بگذارید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید