اسباب کشی آنلاین

نکات اسباب کشی

توسط

اسباب کشی کار سخت و پر استرسی به نظر می‌رسد، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را راحت‌تر کرد. در این مقاله درباره نکات اسباب کشی صحبت خواهیم کرد تا با مرور این مطالب کمک کنیم که این فرایند آسان‌تر پیش رود.

چرا اسباب کشی کنیم؟

عوامل زیادی در تصمیم گیری یک فرد یا یک خانواده برای تغییر خانه و محل زندگیشان نقش دارند. برخی ترجیح می‌دهند در شهر یا کشور دیگری بازنشسته شوند. برخی دیگر دوست دارند با تغییر شرایط زندگی به بستگان خود نزدیک‌تر باشند. عده ای نیز برای رشد حرفه‌ای یا تغییر شغل اسباب کشی می‌کنند. یک شرکت ممکن است تصمیم به انتقال به یک منطقه تجاری پررونق بگیرد یا شاید کار در مناطق روستایی ارزان‌تر باشد و به آن جا نقل مکان کند. به هر حال همه به نحوی با اسباب کشی یا اثاث کشی روبرو خواهند شد و مرور نکات اسباب کشی به کار همه خواهد آمد.

مراحل فرایند اسباب کشی کدامند؟

اسباب کشی می‌تواند کار سختی باشد، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را راحت‌تر کرد. آشنایی با فوت و فن های اسباب کشی، برنامه‌ریزی زودهنگام و درخواست کمک از نیروهای حرفه‌ای بهترین راه برای دستیابی به یک جابجایی راحت و بدون دردسر است. برای برنامه ریزی بهتر ما نکات اسباب کشی را به چند مرحله تقسیم بندی کردیم:

۱. پیش از جابجایی

مرحله اول در هر کاری برنامه‌ریزی است که مهم ترین مرحله از نکات اسباب کشی محسوب می‌شود.

برنامه ریزی

برای اسباب کشی قبل از شروع به جمع‌آوری و بسته‌بندی اسباب‌های خود، بهتر است که با حوصله لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید. پس از انجام هر مرحله آن را تیک بزنید تا خیالتان از انجام آن راحت شود. در این مرحله باریکا را به عنوان یک همراه مطمئن بیاد داشته باشید.

برنامه ریزی با استفاده از چک لیست اسباب کشی

استفاده از خدمات شرکت های باربری

تصمیم بگیرید که خودتان و بصورت شخصی اسباب کشی را انجام می دهید یا صفر تا صد آن را به شرکت های باربری و سرویس هایی که برای بسته بندی و حمل و نصب لوازم دارند می‌سپارید. نیروی متخصص، کامیون های مخصوص، بیمه و بسته بندی حرفه ای از مزایای استفاده از خدمات این شرکت هاست. استفاده از سرویس های باربری بسیار آسان تر است ولی در عین حال هزینه حمل بار و خدمات نیروی کار بیشتر خواهد شد.

تنظیم زمان برای حمل و نقل

 پیش از شروع به اسباب کشی، برنامه‌ریزی کنید که چه زمانی برای بارگیری و تخلیه وسایل نیاز دارید و چه زمانی بهتر است حمل و نقل انجام شود. همچنین، در نظر داشته باشید که بسته‌بندی و جابجایی اشیاء زمان‌بر است و باید به این نکته توجه کنید.

۲. بسته‌بندی وسایل

یکی از مهم ترین کارهایی که باید اصولی انجام شود بسته بندی ایمن وسایل است.

دسته‌بندی و جداسازی

اسباب‌های خود را بر اساس نوع، اندازه و اهمیت آن‌ها جدا کنید. به عنوان مثال، اسباب‌های آشپزخانه را با هم جمع آوری کرده و در یک جعبه قرار دهید. ابزارهای باغبانی را با هم جمع آوری کنید و آن‌ها را در یک جعبه قرار دهید. این کار به شما در آینده در یافتن وسایل خود کمک خواهد کرد. همچنین، بهتر است اسباب‌های شیشه‌ای و شکننده را در جعبه‌های جداگانه و با هشدار مربوط به آن‌ها بسته بندی کنید. روی جعبه ها بنویسید که “شکستنی” است.

تهیه لوازم بسته‌بندی

قبل از شروع به بسته‌بندی، بهتر است لوازم مورد نیاز بسته‌بندی را تهیه کنید. برای بسته‌بندی شما به جعبه‌های مقاوم، پلاستیک‌های حبابدار ، طناب، کارتن و … نیاز خواهید داشت.

کمک خانواده در حین بسته بندی در فرایند جابجایی

بسته‌بندی هوشمند

 از روش‌های بسته‌بندی هوشمند مانند استفاده از پوشش‌های حباب‌دار یا فومی برای حفاظت از اسباب‌های شکننده و قرار دادن اسباب‌های کوچک‌تر درون اسباب‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

ایمنی

در صورتی که اسباب‌های شما به شکلی قابل شکستن، خرد شدن یا آسیب دیدن هستند، بهتر است آن‌ها را با مواد نرم و محکم مثل پلاستیک بسته‌بندی کنید. همچنین، در صورتی که اسباب‌های شما نیاز به حفاظت در برابر آب و رطوبت دارند، از جعبه‌های ضدآب استفاده کنید.

برچسب‌گذاری بسته‌ها

 قبل از بسته‌بندی اشیاء، بهتر است هر بسته را با برچسبی که نام اتاق مربوطه در آن نوشته شده است، برچسب‌گذاری کنید. این کار به شما در هنگام بارگیری و تخلیه وسایل کمک می‌کند.

نظافت

قبل از جمع آوری اسباب‌های خود، بهتر است آن‌ها را تمیز کنید. همچنین، بعد از جمع آوری اسباب‌های خود، بهتر است محیط اطراف را نیز تمیز کنید.

برچسب گذاری کارتن ها در حین اسباب کشی

۳. حمل و جابجایی وسایل

برخی باربری‌ها خدمات بسته‌بندی و باز کردن بسته‌بندی را با هزینه اضافی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها با استفاده از نیروی متخصص خود می توانند به شما در جداسازی و مونتاژ مبلمان، تخت، لوازم برقی و… کمک کنند. در غیر این صورت حمل همه وسایل به عهده شما و افرادی است که برای کمک آمده اند! به یاد داشته باشید وسایل گران‌بها را شخصا حمل کنید. برای آشنایی با این موضوع می‌توانید مقاله بسته بندی را مطالعه کنید.

انتخاب زمان مناسب

بهتر است اسباب کشی خود را در زمانی انجام دهید که ترافیک کم است و از تردد در ساعات پر ترافیک خودداری کنید. همچنین، تلاش کنید تا در روزهایی که آب و هوا خوب است اقدام به اسباب کشی کنید تا نیازی به حفاظت از اسباب خود در برابر باران و برف نداشته باشید.

کامیون حمل اسباب

در مسافت‌های کوتاه‌تر می‌توانید با توجه به ابعاد وسایل خود از نیسان یا وانت بار استفاده کنید. در این‌صورت در ابتدا باید با ابعاد نیسان و ابعاد وانت بار ها آشنا باشید. در مسافت‌های طولانی‌تر می‌توان از کامیون‌های مسقف استفاده کرد. برای انتخاب نوع ماشین با شرکت‌های باربری مشورت کنید.

بررسی قوانین حمل و نقل

قبل از شروع به حمل و نقل وسایل، بهتر است قوانین و مقررات حمل و نقل، محدوده‌های ترافیکی، محدودیت‌های وزنی، اجازه حمل و نقل مواد خطرناک و موارد دیگر در نظر گرفته شود. در مواردی که شما به یک شرکت اسباب کشی مراجعه می‌کنید، آن‌ها باید قوانین و مقررات حمل و نقل را رعایت کنند.

حمل اثاثیه بسته بندی شده

۴. پس از جابجایی

تا این مرحله، اسباب‌کشی انجام شده و حالا زمان چیدمان مناسب وسایل رسیده است. قبل از آوردن وسایل حتما همه چیز را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی برای انتقال بارها به مکان جدید وجود ندارد. پس انتقال اثاثیه هر شخص را مسئول قسمتی از محل جدید کنید. کارتن‌ها را تا پایان اسباب کشی باز نکنید.

چیدن وسایل

چیدمان و قرار دادن وسایل در سر جای خود در همان روز اول تمام نخواهد شد پس دقت کنید که مراحل قبلی را خوب انجام داده باشید و وسایلی را جا نگذاشته باشید. از آنجایی که به زودی به غذا نیاز دارید ابتدا از آشپزخانه شروع کنید و گاز و یخچال را راه اندازی کنید. پس از آن به سراغ وسایل استراحت که مربوط به نشیمن و اتاق خواب است بروید. تخت را ببندید که در حین کار بتوانید استراحت کنید.

وسایل آماده چیدمان پس از اسباب کشی

باریکا به عنوان بزرگترین سامانه هوشمند باربری می‌تواند در تمام مراحل اسباب کشی برای انجام یک اسباب کشی آنلاین در کنار شما باشد. با همراهی تیم باریکا و رعات نکات اسباب کشی که به آن اشاره شد خاطره خوشی از اسباب کشی برای شما خواهد ماند.

منبع: نوبار

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید