ابعاد و ظرفیت بار پیکان وانت

توسط

 وانت پیکان یا پیکان وانت وسیله نقلیه محبوبی است که کاربردهای زیادی برای باربری‌های درون‌شهری دارد. این وانت بارها نه تنها سواری بلکه یک وسیله باربری پرطرفدار است. لازم است که قبل از خرید یا کرایه وانت پیکان، بررسی کنید که ابعاد وانت پیکان و ظرفیت باری پیکان وانت مناسب کار شما هست یا خیر؟

باریکا با در اختیار داشتن انواع ماشین‌های حمل بار مانند وانت بار بین شهری امکان حمل بار از هر نقطه کشور را برای شما فراهم می‌کند.

وانت پیکان

وانت (Vannette) کلمه‌ای فرانسوی است که به کامیونت‌های باری کوچکی که ظرفیت محدودی دارند گفته می‌شود. این خودروهای باری کوچیک بدلیل ارزان بودن و موجود بودن قطعات و استهلاک پایین، در باربری های شهری مورد استقبال قرار گرفته شده‌اند.

باردو یا وانت پیکان یک خودرو ساخت شرکت ایران خودرو است. پیکان وانت 4 سیلندر با حجم موتور 1600 و 1700 سی‌سی، در ابتدا بصورت بنزینی و بعد از آن با سوخت CNG عرضه شد.

در باربری‌های شهری و بین شهری برای جابجایی بارهای سنگین، به دلیل مناسب بودن ابعاد و ظرفیت نیسان ، استفاده از این خودرو پیشنهاد می‌شود. اما برای حمل بارهای سبک‌تر در مسیرهای درون شهری وانت پیکان بکار گرفته می‌شود.

ابعاد پیکان وانت

فضای پارکینگ مورد نیاز برای وانت پیکان ها باید بیشتر از ابعاد آن یعنی حدود 4332 میلی‌متر طول و عرض 1620 میلی‌متر باشد. یعنی طول خودرو وانت بار از سپر تا سپر 4332 mm است.

 ارتفاع خودرو پیکان وانت 1422 است که معمولا در حمل اثاثیه به ارتفاعی بیشتر از آن نیاز است. به همین دلیل از اتاق عقب‌های مبلی برای کنترل بار استفاده می‌شود.

فاصله محوری پیکان وانت 2502 میلی‌متر و عرض خودرو از آینه‌های جانبی با طول سپر 1613 میلی‌متر است.

ابعاد دقیق اتاق وانت

ابعاد اتاق پیکان وانت

اتاق عقب پیکان وانت‌ها بصورت روباز و مسقف مورد استفاه قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، اتاق‌هایی که معمولا برای حمل اثاثیه و مبلمان استفاده می‌شود توسط اتاق سازی ها کمی بالاتر آورده می‌شوند تا بهتر بتوان مبلمان و اسباب منازل را جابجا کرد. ابعاد باربند وانت پیکان، حدود 1.8 متر طول و عرض آن  1.2 متر است.

اما اگر وسایل شما بیشتر از ظرفیت نیسان و وانت است، پیشنهاد ما به شما استفاده از کامیونت‌های باری است که در ایران به اسم خاور می‌شناسیم. برای اینکه بدانید آیا خاور برای وزن و ابعاد بار شما مناسب است یا خیر، ابعاد و ظرفیت بار خاور را مطالعه کنید. همچنین برای درخواست خاور باربری بین شهری می‌توانید با کارشناسان باریکا تماس بگیرید.

ظرفیت پیکان وانت

هر چند ظرفیت حمل بار پیکان وانت حدود نیم تن (500 کیلوگوم) است ولی می‌توان بیشتر از این هم با وانت بار جابجا کرد. پیکان بار با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی دارای وزن تقریبی حدود 1008 کیلوگرم است.

سامانه هوشمند باربری باریکا با در اختیار داشتن تعداد زیادی از پیکان وانت، امکان حمل بار از هر نقطه کشور را برای شما فراهم می‌کند.

همانطور که گفتیم به دلیل ظرفیت بارگیری وانت‌ها و ابعاد مناسب آن برای حمل بارهای سبک و درون شهری همچنان این خودرو در خیابان و جاده‌های ایران دیده می‌شود. اما در فروردین 1391 توسط پلیس به دلیل امنیت پایین و رعایت نکردن استانداردهای زیست‌محیطی تولید پیکان وانت متوقف شد. هر چند بعد از آن با موتور روآ (ROA) عرضه شد ولی در نهایت تولید آن در سال 1394 برای همیشه متوقف شد و وانت آریسان جایگزین وانت بار شد.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید