اسباب کشی یا اثاث کشی

توسط

احتمالا برای شما هم پیش آمده که باید به یک مکان جدید و شاید حتی یک شهر جدید نقل مکان کنید. در این صورت با اسباب کشی یا اثاث کشی روبرو می شوید که کار پر زحمت و استرس آوری است. در این مقاله به بررسی برخی نکات کلیدی درباره اسباب کشی می پردازیم. برای استعلام آنلاین قیمت میتوانید وارد صفحه اسباب کشی نوبار شده و با وارد کردن جزئیات اسباب کشی خود، قیمت نهایی را در لحظه دریافت کنید.

اسباب کشی یا اثاث کشی؟ کدام درست است؟

اگر سری به لغت نامه دهخدا بزنیم اسباب کشی را نقل اثاثه از خانه ای بخانه دیگر و و اثاث . [ اَ ] (ع اِ) رخت خانه و قماش خانه را معنا کرده است. پس اسباب کشی درست است اما از آن جایی که اثاث به معنی وسایل منزل است، تحت تاثیر مردم و فرهنگ قرار گرفته و اثاث کشی هم گفته شده است. نمونه ای از کلمه اسباب کشی در شعر نو:

شعرهای زیادی هنوز مانده است

برای سرودن در این خانه

حیف بود

زیر دست و پای اسباب کشی

نکات کلیدی اسباب کشی

اسباب کشی و جابجایی همه وسایل آن هم در مدت زمانی اندک از سخت ترین تجربه هایی است که تا بحال حداقل یکبار همه آن را تجربه کرده اند. علاوه بر سخت و زمان بر بودن اسباب کشی، در فرهنگ عامه سه بار اسباب کشی را برابر یک بار آتش سوزی منزل می دانند!!

هزینه جابجایی، سلامت خانه و اسباب و لوازم، بیمه بار، بیمه جبران خسارت کارگران، زمان و فصل اسباب کشی مواردی هستند که باید مدنظر داشته باشید. در ادامه سعی داریم با ذکر نکاتی به شما در آسان تر شدن کارها کمک کنیم. اگر نیاز به راهنمای کامل‌تری از نکات مربوط به اسباب کشی دارید، حتما نوشته باریکا با عنوان نکات مهم اسباب کشی را مطالعه کنید.

برنامه ریزی

کارهایی که باید در اسباب کشی انجام شود را لیست کنید. با این کار برای مدیریت بهتر کارها، یک چک لیست اسباب کشی ایجاد می‌کنید. کارهای انتقالی، تغییر و ثبت نام در مدرسه، هماهنگی با مشاور املاک، روز تحویل کلید خانه قدیمی، کارهای بسته‌بندی وسایل، نظافت خانه قدیمی و جدید، بررسی کیف مدارک و وسایل قیمتی و… از جمله مواردی است که باید در چک لیست خود ذکر کنید و برای هر کدام برنامه داشته باشید.

نوع و بزرگی اثاث کشی یعنی تعداد اسبابی که باید جابجا شود، مسافتی که باید طی شود، مقدار هزینه ای که قصد دارید پرداخت کنید و فصل اسباب کشی در برنامه ریزی شما موثر است. این روزها با روی کار آمدن شرکت های مخصوص اسباب کشی آنلاین کار شما برای جابجایی راحت‌تر از قبل شده است.

برنامه ریزی اسباب کشی

برآورد هزینه

برای افرادی که هزینه ها برایشان مهم است قیمت اسباب کشی بخصوص در مسافت های طولانی باید قبل از شروع اسباب کشی تخمن زده شود. بهترین روش قیمت گرفتن از چند اتوبار برای بررسی هزینه جابجایی اسباب و هزینه بار و کرایه کامیون است. نوبار که یک شرکت اسباب کشی معتبر و یک استارتاپ دانش بنیان در حوزه حمل بار است، با فراهم آوردن امکان استعلام قیمت آنلاین، کار شما را برای برآورد هزینه دقیق اسباب کشی راحت کرده است.

عوامل مهمی که در قیمت و هزینه های حمل اثاث تاثیر می گذارد:

  • مسافتی مبدا تا مقصد
  • زمان بکارگیری ماشین و نیروهای خدماتی
  • تعداد کارگر و پرسنل
  • نوع ماشین ها
  • تعداد طبقات مکان مبدا و مقصد
  • دستمزد کارگرها
  • هزینه جابجایی یخچال و فریزهای ساید، پیانو، تردمیل، میز ناهارخوری و … به ازای هر طبقه و به تعداد کارگرها را از شرکت های حمل بار استعلام کنید.
  • تعرفه حمل اثاثیه را کنتراتی و قرار دادی حساب کنید و صفر تا صد حمل ونقل با کامیونت و کارگر را در نظر بگیرید.
هزینه اسباب کشی

بسته بندی وسایل

هر اسباب و وسیله را با توجه به ابعاد و جنس آن باید بدرستی بسته بندی کرد تا در مسیر آسیب نبیند. در مقاله بسته بندی کالا با انواع بسته بندی آشنا شوید.

  • از کارتن های قوی و سه لایه استفاده کنید.
  • تلویزیون و وسایل برقی را باکارتن خود جابجا کنید.
  • روی کارتن ها نوع محتویات آن ها را بنویسید (شکستنی و … )
  • از کارتن های سه لایه و بسته های محکم استفاده کنید.
  • از روزنامه برای محافظت ظروف شکستنی در بسته ها استفاده کنید.
  • لوازم گرانبها و قیمتی را خودتان حمل کنید.

پس از اینکه وسایل خود را باز کردید و در محل مناسب قرار دادید، کارتن‌ها و لوازم بسته‌بندی را به شرکت باربری برگردانید یا به افردای که قصد اسباب کشی دارند بدهید تا از آن استفاده کنند.

بکارگیری کارگران حرفه ای

اگر اسباب کشی شما به نیروی کار بیشتری نیاز دارد باید از کارگران توانمندی که بتوانند براحتی و بدون آسیب وسایل را جابجا کنند استفاده کنید. برای پیدا کردن کارگران قابل اطمینان با شرکت های خدماتی معتبر تماس بگیرید. معمولا شرکت ها افراد دوره دیده و متخصصی برای جابجایی انواع اسباب و لوازم دارند.

نیروی کار حرفه ای

کامیون حمل اسباب و لوازم

ممکن است بخواهید با ماشین خود اسباب کشی کنید یا مجبور باشید که وانت یا کامیون حمل بار کرایه کنید. این مورد بستگی به تعداد اسباب و لوازم شما و مقدار هزینه مدنظر شما دارد.

اگر مکان جدید فاصه زیادی با محل قبلی ندارد یا تعداد وسایل شما زیاد نیست می توانید با روش های قبلی و با کمک دوستانتان همه مراحل اسباب کشی را براحتی انجام دهید و با ماشین خود اسباب را جابجا کنید. در اینصورت در هزینه ها صرفه جویی می کنید. هرچند که هزینه ها کاهش پیدا می کند ولی احتمال آسیب به لوازم و شکستگی ها بیشتر خواهد شد.

اگر به کامیون و وانت نیاز دارید شما باید با ابعاد و ظرفیت بار وانت و ابعاد و ظرفیت بار نیسان آشنا باشید تا بدانید کدامیک مناسب کار شماست.

استفاده از کامیون های مخصوص اسباب کشی راحت ترین و ایمن ترین و بهترین روش برای حمل و نقل و اثاث کشی است. شما یکبار تمام اسباب را سوار کامیون می کنید و راحت تر خالی می کنید. هزینه سوخت کامیون، بیمه نامه و ضمانت سلامت بار یکی از دلایل گرانتر شدن اسباب کشی با کامیون است.

  • باریکا با در اختیار داشتن انواع ماشین های حمل بار مانند وانت بار و نیسان امکان حمل بار از هر نقطه کشور را برای شما فراهم می کند.
کامیون اسباب کشی

استفاده از خدمات شرکت های باربری و اتوبارها

استفاده از سرویس های باربری با ارسال ماشین های مجهز باربری و بسته بندی حرفه ای لوازم منزل و اداری همراه با تجهیزات مورد نیاز اسباب کشی مانند کامیون های مسقف یکی از بهترین گزینه ها برای اسباب کشی است. خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند عبارت است از:

  • اعزام نیروی حرفه ای و متعهد باربری و بسته بندی اثاثیه منزل و کالاهای اداری و تجاری
  • حمل و جابجایی وسائل سنگین نظیر گاوصندوق ، تردمیل ، پیانو و …توسط نیروی کار حرفه ای و ورزیده
  • بسته بندی حرفه ای با افراد دوره دیده با بهترین وسائل و لوازم بسته بندی
  • نصب گاز . لباسشوی. ظرفشویی و…
  • کامیون ها مخصوص برای حمل اثاثیه منزل مسقف فلزی با پتو و ضربه گیر

یکی از بهترین جاهایی که وظیفه اسباب کشی خانه را از صفر تا صد بر عهده میگیرد شرکت نوبار است. تعهد نوبار، انجام صفر تا صد اسباب کشی شما به صورت کاملا حرفه ای و با پرسنل متخصص است.

با رعایت نکات کلیدی و مهم در اسباب کشی یا اثاث کشی، آن را برای خود آسان کنید و هزینه ها را مدیریت کنید تا علاوه بر استرس کمتر، تجربه و خاطره بهتری از اسباب کشی برای خود و دوستانتان ایجاد کنید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید