10 سازنده برتر سیستم های حمل و نقل هوشمند در جهان

توسط

سیستم‌های حمل‌ و نقل هوشمند روش انتقال افراد و کالاها را از مکانی به مکان دیگر متحول کرده‌اند که سازندگان سیستم های حمل و نقل هوشمند مسئول طراحی، توسعه و پیاده سازی این سیستم ها هستند که آنها را به بخشی ضروری از صنعت حمل و نقل تبدیل می کند که در این مقاله که توسط میثم آخشیج یکی از مدیران حوزه حمل و نقل هوشمند مسافری و کالا در ایران می باشد که به اشتراک گذاشته شد، در مورد 10 تولید کننده برتر سیستم های حمل و نقل هوشمند در سال 2023 بحث خواهیم کرد .

انتظار می رود اندازه بازار جهانی سیستم های حمل و نقل هوشمند تا سال 2023 به 54.86 میلیارد دلار برسد که در دوره پیش بینی شده با CAGR 5.23 درصد رشد کند که در این مقاله 10 تولید کننده برتر سیستم حمل و نقل هوشمند که در سال 2023 باید مراقب آنها باشید آورده شده است :

زیمنس از آلمان

زیمنس در ۱۲ اکتبر سال ۱۸۴۷ توسط ارنست زیمنس تأسیس شده بود که وارنر این شرکت را در آغاز به‌نام Bauanstalt von Siemens & Halske در کارگاه خود افتتاح نمود و وارنر در سال ۱۸۴۸ نخستین و طولانی‌ترین خط تلگراف میان برلین تا فرانکفورت را ساخته و در سال ۱۸۵۰ برادر خود ویلیام زیمنس را به نمایندگی زیمنس در لندن گماشت که او پس از افتتاح نمایندگی در انگلستان، آغاز به ساخت و راه‌اندازی خطوط و شبکه‌های مخابراتی در روسیه مشغول شد و در سال‌های ۱۸۶۷ خط تلگراف میان لندن به کلکته را به پایان رسانید .


شرکتی چند ملیتی که در زمینه انرژی، مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل تخصص دارد که زیمنس یک بازیگر اصلی در بازار سیستم حمل و نقل هوشمند است و طیف گسترده ای از محصولات و خدمات مانند سیستم های مدیریت ترافیک، سیستم های پارکینگ هوشمند و سیستم های مدیریت حمل و نقل عمومی را ارائه می دهد و زیمنس متعهد به پایداری است و راه حل های حمل و نقل سیستم حمل و نقل هوشمند با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ارتقای بهره وری انرژی است .

سیسکو سیستمز از آمریکا


یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات مخابراتی شبکه را ارائه می دهد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند سیسکو شامل سیستم های مدیریت ترافیک، وسایل نقلیه متصل و سیستم های پارکینگ هوشمند است که هدف راه حل های حمل و نقل سیسکو بهبود ایمنی، کاهش تراکم ترافیک و افزایش کارایی است .


لیونارد بوساک و سندی لرنر  دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت و فوق لیسانس علوم رایانه از دانشگاه استنفورد زوجی که در بخش رایانه دانشگاه استنفورد کار می‌کردند، Cisco را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کردند و بزاک نرم‌افزار روترهای چند پروتکل را که توسط ویلیام یاگر ( یک کارمند دیگر که کارش را سال‌ها قبل از بزاک شروع کرده بود ) نوشته شده بود تکمیل کرد .

تام تام از هلند

شرکت TomTom در سال ۱۹۹۱ راه‌اندازی شده و مقر اصلی آن در آمستردام هلند قرار دارد که این شرکت فعالیت خود را با تولید انواع سخت‌افزارهای ناوبری برای خودروهای اروپایی آغاز کرد .

یک شرکت فن آوری چند ملیتی هلندی است که در محصولات ناوبری و نقشه برداری تخصص دارد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند تام تام شامل سیستم های مدیریت ترافیک، راه حل های وسایل نقلیه متصل و سیستم های پارک هوشمند است که هدف راه حل های حمل و نقل TomTom کاهش ازدحام و انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود ایمنی جاده ها و افزایش کارایی است .

ساختمان مرکزی تام تام در شهر آمستردام

تالس از فرانسه

یک شرکت فناوری چندملیتی فرانسوی است که در زمینه هوافضا، دفاع و حمل و نقل تخصص دارد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند تالس شامل سیستم های مدیریت ترافیک، راه حل های وسایل نقلیه متصل و سیستم های حمل و نقل هوشمند برای حمل و نقل عمومی است کههدف راه حل های حمل و نقل تالس بهبود ایمنی، کاهش ازدحام و افزایش کارایی است .

گروه تالس در سال ۲۰۱۱ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۴۷۵ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت که همچنین در فهرست منتشر شده توسط مجله فرچون از بزرگترین شرکت‌های صنایع دفاعی، رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داد که این شرکت در حدود ۶۰٪ از درآمد خود را از بخش تولیدات جنگ‌ افزار کسب می‌نماید .

ساختمان مرکزی تالس در شهر کن

جنرال الکتریک از آمریکا

مخترع نام‌آور، توماس ادیسون در سال ۱۸۷۸ میلادی شرکت لامپ‌های الکتریکی ادیسون را بنا نهاد. هدف او تولید تجاری لامپ الکتریکی بود. نخستین کارخانه تولید لامپ در سال ۱۸۹۰ به کوشش وی تأسیس شد که آغاز فعالیت‌های این شرکت و شکل‌گیری آن به سال ۱۸۹۲ بازمی‌گردد که ادغام شرکت ادیسون با مشارکت توماس هاستون، شرکت جنرال الکتریک را پدید آورد

در ادامه چارلز کافین به عنوان مدیرعامل شرکت تازه تأسیس منصوب شد و تا سال ۱۹۱۲ مدیریت این شرکت را برعهده داشت. در ۱۸۹۶ شرکت جنرال الکتریک در ۱۲ شرکت برتر معرفی شده در میانگین صنعتی داو جونز جای گرفت و امروزه همچنان در این فهرست جای دارد. این شرکت در سال ۱۹۳۵ به‌عنوان یکی از ۲۰ شرکت برتر در بازار بورس لندن معرفی شد .

جنرال الکتریک یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در صنایع مختلف مانند حمل و نقل هوایی، مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل فعالیت می کند و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند جنرال الکتریک شامل سیستم های مدیریت ترافیک، سیستم های پارکینگ هوشمند و شبکه های هوشمند است که هدف راه حل های حمل و نقل GE کاهش ازدحام، بهبود ایمنی و افزایش کارایی است.

کیوبیک از آمریکا

یک شرکت عمومی آمریکایی است که راه حل های دفاعی، حمل و نقل و ارتباطات ایمن را ارائه می دهد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند کیوبیک شامل سیستم های مدیریت ترافیک، سیستم های حمل و نقل هوشمند برای حمل و نقل عمومی و سیستم های پارکینگ هوشمند است که هدف راه حل های حمل و نقل کیوبیک بهبود ایمنی، کاهش ازدحام و افزایش کارایی است .

دفتر مرکزی کیوبیک در شهر سن دیگو

کاپش از اتریش

یک شرکت فناوری چندملیتی اتریشی است که در راه حل های حمل و نقل تخصص دارد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند کاپش شامل سیستم های عوارض، سیستم های مدیریت ترافیک و وسایل نقلیه متصل می شود که هدف راه حل های حمل و نقل کاپش کاهش ازدحام، بهبود ایمنی و افزایش کارایی است .

کوالکام از آمریکا

کوالکام در سال ۱۹۸۵ توسط دانش‌آموختگان مؤسسه فناوری ماساچوست و اروین ام و جیکابز از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، به همراه آندره وتربی راه‌اندازی شد که نخستین محصول شرکت کوالکام، پروژه راه‌اندازی ماهواره اومنی‌ تراکس بود که از شرکت اومنی‌ نت خریداری شد و در زمینه ارائه خدمات پیام کوتاه و جی‌پی‌اس فعالیت می‌نمود و اومنی‌ نت نیز توسط پرویز نظریان و نیل کادیشا تأسیس شده‌است .

یک شرکت آمریکایی چند ملیتی نیمه هادی و تجهیزات مخابراتی است که راه حل های ارتباطی بی سیم را ارائه می دهد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند کوالکام شامل وسایل نقلیه متصل، سیستم های حمل و نقل هوشمند و سیستم های پارک هوشمند است که هدف راه حل های حمل و نقل کوالکام بهبود ایمنی، کاهش ازدحام و افزایش کارایی است .

دفتر مرکزی کوالکام در شهر سن دیگو

ایتریس از آمریکا

یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که راه حل های حمل و نقل را ارائه می دهد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند ایتریس شامل سیستم های مدیریت ترافیک، راه حل های وسایل نقلیه متصل و سیستم های حمل و نقل هوشمند برای حمل و نقل عمومی است که هدف راه حل های حمل و نقل ایتریس کاهش ازدحام، بهبود ایمنی و افزایش کارایی است .

راه‌حل‌های سرتاسری ما که از طریق پلتفرم  Iteris ارائه می‌شوند که زیرساخت‌های جابجایی را در سراسر جهان نظارت، تجسم و بهینه‌سازی می‌کنند و به پل زدن سیلوهای فناوری قدیمی برای باز کردن قفل آینده حمل‌ونقل کمک می‌کنند به همین دلیل است که بیش از 10،000 سازمان دولتی و شرکت های بخش خصوصی که بر تحرک تمرکز دارند هر روز به Iteris متکی هستند .

ترانسکوره از آمریکا


بیش از 80 سال پیش ابتدا تمرکز آن صرفاً بر حمل و نقل بوده است که در سال 1939، ارتباطات رادیویی را برای یکی از اولین جاده‌های عوارضی پنسیلوانیا فراهم کرده است و امروز در حال توسعه بزرگترین خطوط سریع السیر کشور، ایجاد سیستم های ترافیکی هوشمندتر و مدیریت برنامه های مورد انتظار خودرو به وسیله نقلیه است .

یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که راه حل های حمل و نقل را ارائه می دهد و راه حل های سیستم حمل و نقل هوشمند ترانسکوره شامل سیستم های عوارض، سیستم های مدیریت ترافیک و وسایل نقلیه متصل می شود که هدف راه حل های حمل و نقل ترانسکوره کاهش ازدحام، بهبود ایمنی و افزایش کارایی است.

دفتر مرکزی ترانسکوره در شهر تنسی

هر یک از 10 تولید کننده برتر سیستم های حمل و نقل هوشمند ذکر شده در بالا، سهم قابل توجهی در رشد بازار سیستم حمل و نقل هوشمند داشته اند و این شرکت ها فناوری ها و راه حل های نوآورانه ای را معرفی کرده اند که صنعت حمل و نقل را متحول کرده است و همچنان به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ادامه می دهند تا از این منحنی جلوتر بمانند.

در خاتمه میثم آخشیج که یکی از متخصص های حوزه حمل و نقل هوشمند معتقد است انتظار می‌رود بازار سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در سال‌های آینده شاهد رشد قابل‌توجهی باشد و 10 تولیدکننده برتر سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند فهرست‌شده در بالا موقعیت خوبی برای رهبری این رشد دارند که این شرکت ها در خط مقدم نوآوری در صنعت حمل و نقل قرار دارند و انتظار می رود راه حل های آنها به بهبود ایمنی جاده ها، کاهش ازدحام و افزایش کارایی ادامه دهد و همانطور که به سال 2023 می رویم، جالب خواهد بود که ببینیم این شرکت ها چگونه به شکل دادن به آینده حمل و نقل با فناوری ها و راه حل های پیشرفته خود ادامه می دهند .

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید